Η έκθεση

Από τη σωματογραφία στο «μη φορέσιμο»
Με βάση την ενδυματολογική έρευνα η έκθεση καλεί τον επισκέπτη να ακολουθήσει μια διαδρομή που ξεκινά από τα πτυχωτά τυλιχτά ενδύματα της αρχαιότητας και καταλήγει στην υπερβολή του «μη φορέσιμου», στη λειτουργία δηλαδή του ενδύματος ως έργου τέχνης, έτσι όπως εμφανίζεται στις επιδείξεις μόδας των πιο εμπνευσμένων σχεδιαστών της εποχής μας. Παρουσιάζονται ενδιάμεσοι σταθμοί, μεταξύ άλλων, η ρωμαϊκή τουνίκα –όταν το ύφασμα που τυλιγόταν γύρω από το σώμα για να σχηματίσει τον πέπλο της αρχαιότητας κόπηκε στο κέντρο, για να περάσει το κεφάλι, και κρεμάστηκε ελεύθερα από τους ώμους– καθώς και οι χιλιάδες δρόμοι που ανοίχτηκαν από τη στιγμή εκείνη στη σύνθεση ενδυμάτων με περισσότερα του ενός
κομμάτια υφάσματος. Η έκθεση, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο αυτή τη διαδρομή και προσπαθώντας μέσα από το ένδυμα να αναδείξει τη σχέση
του ανθρώπου με το σώμα και την εικόνα του, ξεκινά από τη σωματογραφία των πρωτόγονων κοινωνιών και καταλήγει στο body painting και στο
τατουάζ της εποχής μας. Πρόκειται για πρακτικές σημασιολογικά τόσο πλούσιες όσο και το ένδυμα. Θέτουν τα ίδια ερωτήματα και επιδέχονται παρόμοιες ερμηνείες: Πώς εξηγείται τελικά η ανάγκη του ανθρώπου να διακοσμήσει το δέρμα του και να ντυθεί; Είναι μαγεία, προστασία ή τέχνη;
έκφραση ατομική ή κοινωνική; δήλωση συγκεκριμένης ταυτότητας; ένταξη στην κοινότητα ή διάκριση από αυτή; Τα θέματα αυτά πραγματεύεται η έκθεση «Ενδύεσθαι – Για ένα Μουσείο Πολιτισμού του Ενδύματος».
                                                                                                                                                                                    1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7

 
Το συνέδριο υποστηρίζεται από το
TEXMEDIN Project

Το TEXMEDIN Project συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης
Χορηγός Φιλοξενίας


.
 

Διοργάνωση

Ελληνική Εταιρεία Ενδυμασιολογίας

Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα

Moυσείο Μπενάκη

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο